söndag 18 maj 2008

Hej

Mulet idag, kallt och ruggigt brrrr.. Har stått på fotbollsmatch i kylan. Skönt att äntligen vara hemma i stugvärmen.
Tänkte fortsätta virka på min dock klänning som jag håller på med. Nyligen virkade jag en barbapappa som jag hittade mönster på här på nätet. Den blev okej för att vara första gången jag virkade så smått.
Igår besökte jag min lillasysters skola i vadstena där hon pluggat hantverk av alla olika slag. Så mysig skola och fina saker de gjort. Sytt kläder, dukar, virkat, stickat, vävt, knypplat, färgat garn, målat, gjort smycken mm
Lite avis blir man ju men hon får lära mig sen i efterhand. Svårt att plugga så långt bort när man har småbarn osv. Jag har ju mitt lilla arbetsrum hemma där jag knepar och knåpar.
Nu ska jag steka lite pankaka. =)

Hej svejs!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej!

Ser att du har virkat en Barbapappa för ett tag sen. har du möjligen kvar mönstret, och skulle jag isåfall kunna få det av dig?
Mvh Irene
irene_e@spray.se