onsdag 20 augusti 2008

Hej hopp

Idag har jag fotat lite ute i solen. Jag skyndade ut med min korg och filt, innan regnet skulle komma för jag hade ju sett de mörka molnen som var på väg mot oss. Min dotter följde med med sin lilla docka under armen. "Ska vi leka mamma?" undrade hon. Jag svarade ja på den frågan för det är ju mycket roligare att jag säger "Ja kom så ska vi leka med dockor" än att jag svarar "Nej vi ska bara ta kort på mammas docka i solen".
Så där satt vi i gräset som var full av daggdroppar. Hon lekte brevid mig med dockan och jag tog bilder på dem samtidigt som jag bytte kläder på min docka och fotade den.
Julia blev helnöjd med resultatet, hon tyckte att hon var riktigt fin på korten. "Jag tycker att vi tittar på bilderna nu i din dator mamma" sa hon och hon fick som hon ville.
Hon skrattade hjärtligt när hon såg sig själv klä på sin docka på bilden. Dockan hängde på tre kvart i knät och hon hade för stora kläder som bara ville åka av.
Sen ville hon låna min docka igen och skjutsa runt på henne i sin dockvagn. Tänk att det är så roligt att få ha min provdocka. "stora dockan" har hon kallat henne tidigare men nu fick hon plötsligt för sig att dockan skulle ha ett namn som hennes egna har.
Efter mycket funderande så kom vi fram till att Bella får duga. Hon kallades ju för Bambinis på lappen när jag köpte henne så bokstaven B får hänga med i ett nytt finare namn tyckte vi.
I morgon är det dags att jobba igen och dagis och fritids för barnen. Jag antar att det är smart att förbereda för morgondagen och stänga av datorn.
Ha det bra så skriver jag igen när jag får lust.

Inga kommentarer: