söndag 15 juni 2008

Dockor

Är just nu helt upptagen av att titta på fina dockor. Jag skulle så gärna vilja ha en docka som modell till det jag virkar. Någon söt som bär upp kläderna fint på bild.
Jag började leta på nätet och fann en verklig docka, berenguer docka. Tydligen en spansk docka om jag förstod texten rätt. Den går sen igenom en "reborning process" och blir till utseendet som en äkta nyfödd. Man blev helt tagen av bilderna! Kunde knappt tro det va en docka, så verklighetstrogen.
Tyvärr är de väldigt dyra. De är ju sammlardockor och tar väldigt lång tid att göra. Tror de är fyllda med glasfiber och huden är av vinyl. Dockan målas och ser ut som en äkta baby.
Värt att se bilderna och man kan ju önska att man hade en sån fin docka som modell. Jag måste titta lite mera och vem vet, kanske kan jag inte låta bli att köpa en om jag hittar en som jag inte kan släppa taget om... hi hi.
Förövrigt så virkar jag en förklädesklänning just nu.

1 kommentar:

Anonym sa...

Fantastiskt fint!Jag är mormor till 5 barnbarn.Tyvärr är jag dålig på att sy,sticka och virka.Men jag målar klippdockor!Just nu är jag inne på Dallas serien å målar Bobby och Pamela.Vänligen,Inger Roz+en