tisdag 3 juni 2008

Kliar i fingrarna!

Åh vad det finns mycket fint att pyssla med. Det är så mycket jag vill göra men jag vet inte i vilken ände jag ska börja. Svårt att få tiden att sitta med det också.
Jag höll just på att virka på en giraff då jag fick höra att det väntas tillökning i släkten. Genast blev jag sugen på att göra en liten babykofta igen. Jag for iväg en dag efter jobbet till garnbutiken och köpte fint neutralt garn. Naturfärg eftersom jag inte vet om det en liten gosse eller tös jag virkar till.
Hem och virka så fingrarna glöder och ögonen blöder =)
Jag har också hunnit med att sy en förklädesklänning till min dotter. Den är randig med spets i kanterna. Den blev okej men tyvärr lite stor i armhålorna. Jag ska sätta mig en dag här framöver och fixa till det för det vore roligt om hon kan ha den till skolavslutningen då hon ska få följa med sina bröder till skolan och titta på när de uppträder.
Jag kom precis att tänka på vilken mysig och trevlig kväll det var igår. Det var en vacker försommarkväll och jag hade stämt träff med min brors sambo hemma hos henne. Jag hade med mig min korg fullproppad med olika garner och virkbeskrivningar. Vi bestämde för någon vecka sen att vi ska ses en gång per vecka och ha "syjunta" tillsammans. Förra veckan kom hon hem till mig och vi satt i soffan och pysslade så den här gången va det min tur att bege mig iväg hem till henne.
Igår sydde hon på en kalikå figur, hur söt som helst blev den. Själv jobbade jag på babykoftan. Sällskap hade vi av en liten söt lysgul undelat som hade rymt någonstans ifrån och landat hemma hos min bror. Den lilla fågeln va väldigt tam och rar. På stolen och på min brors sambos axel satt undelaten. Hela kvällen va den med oss och pysslade, trevligt.
Det blev sent den kvällen men roligt va det och skönt att ta sig tiden att sitta och prata samtidigt som vi handarbetade. Det ska vi göra om nästa vecka igen!

Inga kommentarer: