måndag 30 juni 2008

Ont i axeln...aj aj

Ja då har man ont i sin axel. Jag tror det beror på min virkning tyvärr. Det är andra gången jag vaknar med denna smärta. Det är bara att smörja med salva och försöka vila armen lite, svårt.
Igår virkade jag klart min fjärde baby tröja till nyfödd. Lättvirkade små små koftor till de allra minsta spädbarnen. Mönstret är amerikanskt.
Lättvirkat och snabbvirkat, ibland orkar jag bara inte tänka. Skönt att virka framför tv:n och tanka på annat medans händerna jobbar.
Snart ska jag ta tag i en ny utmaning igen, en ny baby eller dock klänning. Jag måste knäcka mönstret först. Mycket amerikanskt blir för mig nu för tiden men det är så fina mönster.
Jag väntar fortfarande på dockan som jag beställde. Det blev lite struligt och jag måste beställa om den men det ska nog ordna sig till slut. Ser fram emot den dagen då jag har den som modell!
Nu längtar jag efter semester så att jag kan ägna mig åt det här när jag vill, ska bli så skönt att få vara ledig!!!
Jag försöker hitta någon kunnig person som kan allt om blogg. Jag har kört fast och hittar inte hur man gör. Jag skulle vilja lägga in lite gratis mönster och lägga upp bilderna lite annorlunda. Svårt att hitta någon som kan hjälpa mig. Skriv gärna till mig om någon kan och vill förklara för mig.
Ha det gott!

1 kommentar:

Anonym sa...

hej! jag hittade din sida när jag goodlade på virkad baby klänning! och du har ju sjukt fina saker som du har gjort! undrar bara vart du har hittat din mönster! tänkte på klänningen med puff ärmen och den blåa koftan med mössan! jag hittade mönstret på klänningen men den var på engelska! finns det på svenska! mvh Ania du får jätte gärna mejla mig! mishu_one@hotmail.com