tisdag 24 juni 2008

Mönster från USA

Hej hej

Helt galen i virkning har jag varit den senaste veckan! Jag köpte ett mönster från USA på en virkad klänning till baby eller docka. Den va så fin på bilden så jag kunde inte motstå att köpa den.
Vit med vinröda kanter va den men jag valde att virka den i vitt och rosa. Den är tyvärr inte riktigt klar ännu tack vare att jag inte funnit de rosa rosettbanden som jag vill ha.
Så länge har jag knutit på en annan snutt av ett band jag hade hemma men jag kunde inte låta bli att ta ett kort på klänningen ändå.
Det har tagit ca en vecka att förstå det engelska mönstret eftersom jag aldrig virkat till annat än svenska mönster förut.
Jag hade bestämt mig för att klara det, att den skulle bli klar! Jag fick till och med skicka mail två eller tre gånger till USA och fråga tjejen som gjort mönstret hur det skulle vara. Jag kan ju inte alla engelska virkningsbegrepp.
Hon va väldigt snäll och förklarade på engelska exakt hur det skulle vara. Jag ska virka babytossorna till fötterna och köpa band till mössan också, sen är det klart.
Så länge virkar jag ett annat amerikanskt babyplagg. En ursöt enkel liten kofta!!
Jag kan inte sluta virka, det är bara så kul när man hittar alla fina och gulliga mönster.
Jag har beställt en docka nu också från USA som jag tänkte ha som modell till alla plagg jag gör. Hoppas hon är lika fin som på bilden och att hon kommer snart!!!!!

Ha det gott där ute så länge! Gissa vad jag ska göra nu?........ virka.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hejsan...
Vilka underbart vackra dock kläder ..
Jag undrar om det finns mönster till dem ???

MVH /// Anne